Monday 30 April 2012

Promovarea SEO in cazul unui site deja existent

Un site deja existent poate ridica probleme in calea unei promovari SEO eficienta

Aveti deja un site prin care va promovati afacerea dar, urmarind concurenta, ati ajuns la concluzia ca acesta este mult mai slab reprezentat de motoarele de cautare. Nu intelegeti de ce! Pentru cine stie cum functioneaza motoarele de cautare este destul de clar: aveti nevoie de promovare SEO. Insa avand deja un nume de domeniu, ar trebui sa va faceti probleme in legatura gazda.

 

Mutarea la un nou furnizor de gazduire web

Daca aveti un site simplu, bazat pe HTML, schimbarea furnizorului de gazduire web nu este un proces prea dificil, indiferent daca il veti realiza singur sau veti apela la firma care va realizeaza designul pentru web. Pur si simplu infiintati un nou cont de gazduire web, mutati-va pe un PC toate fisierele server, incarcati la noua gazda fisierele server si structura directoarelor, dupa care aranjati ca numele de domeniu sa fie reorientat spre site-ul nou. Reorientarea poate fi realizata in doua moduri. Va puteti pastra actualul furnizor de gazduire web ca inregistrator al numelui de domeniu, dar cereti-i acestuia sa isi reactualizee inregistrarile serverului de nume de domeniu (DNS – Domain Name System / Service / Server) pentru a indica spre DNS-ul noului vostru furnizor. Sau incepeti procesul schimbarii inregistratorului la noul furnizor de gazduire web (care atunci se va ocupa de toate).

Al doilea proces dureaza mai mult (poate cateva saptamani). In ambele cazuri, schimbarea DNS finala dureaza pana la 48 de ore pentru a fi repetata pe tot internetul.

 

Mutarea la un domeniu nou

Sa ne imaginam pentru o clipa ca British Airways si-a deschis o noua filiala in Groenlanda (pentru a profita de avantajul schimbarii globale a climei). Sa ne mai imaginam ca doreste sa porneasca site-ul www.ba.gl si sa mute o parte din continutul pentru Groenlanda din site-ul sau principal in cel nou. Nu exista niciun motiv pentru ca un motor de cautare sa impiedice vechile pagini sa fie clasificate la fel, pur si simplu pentru ca acum sunt pe un domeniu nou. Din fericire, Google este de acord si a publicat instructiuni pentru webmasteri despre cum sa plaseze asa numitele redirectionari  301 pe site-urile lor cand muta continut pe un domeniu nou.

 

Redirectionare 301

O redirectionare 301 anunta motoarele de cautare (si browserele utilizate de oameni) ca continutul a fost permanent mutat dintr-ul loc in altul si il redirectioneaza in mod automat pe utilizator spre pagina noua. O redirectionare 301 (corespunzator executata) va permite in mod normal paginii tintade pe noul domeniu sa scape de efectele cele mai neplacute ale deflatiei vechimii.

Daca folositi de o firma de design pentru web pentru managementul site-ului vostru, ea ar trebui sa va ofere un pret rezonabil pentru efectuarea acestor redirectionari. Pentru cei care vor sa efectueze singuri aceste redirectionari, este destul de complicat, instructiunile necesare fiind altele, in functie de serverul gazda. Oricum, inainte de a incepe va trebui sa va asigurati ca furnizorul de gazduire web va recunoaste realmente metoda de redirectionare 301 pe care planuiti sa o utilizati. Desi majoritatea o vor recunoaste, este posibil ca unii furnizori mai mici sa sa nu o poata recunoaste si, implicit, aplica. Mergeti la pagina FAQ sau de asistenta a furnizorului si aflati daca serverele utilizeaza protocolul .htaccess si va permit sa editati fisierul. Daca furnizorul nu recunoaste standardul, unica alternativa este ca intai sa va mutati la alt furnizor care-l recunoaste si abia apoi sa efectuati redirectionarea.


Tags: promovare web, promovare site, promovare seo

No comments:

Post a Comment